Nu ger jag upp, det är slut, Inge mer hormonspiral. Efter 9 månader så har jag beslutat mig för att ta ut min mirena och välja ett utav de andra alternativen. Kopparspiral, P-spruta, P-piller, Minipiller, P-plåster, P-ring, pessar, kondom. Mitt huvud snurrar av all fakta och alla möjligheter. Vilket ska man välja? Är det någon som kan rekommendera ett utav dessa alternativ? 
 
Min pojkvän H tyckte att alternativet "pull out" var det bästa alternativet. Först och främst så är det så unga tjejer blir gravida, sen så har han aldrig varit väldigt bra på att dra ut den i tid. Jag är 22 år gammal, ej redo för ett eller flera barn. 
 
När jag väl bestämt mig för vilket preventivmedel så måste jag även boka tid hos en ny och för att lägga till en engelsk barnmorska. Jag bor i England, och jag tokgillar min barnmorska i Sverige och även fast hon har hållit kontakt med mig under tiden jag varit här så måste jag hitta en barnmorska här då det verkar som att vi blir kvar här ett tag. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej