idag var jag på ungdomsmottagningen, igen. Jag har som ni vet haft problem med lingonveckan, inte hittat något preventivmedel som passar och har upptäckt på senare tid att jag är fruktansvärt dålig med kondomer. Det känns som att allt som har att göra med min kropp, hans kropp och våra kroppar ihop. Sex har varit som russian roulette, pull-out metoden är det preventivmedel som unga tjejer använder då de inte fattar att man kan bli gravid ändå (jag är inte fördomsfull haha) Men kondomer dödar all spontanitetet och är ärligt talat inte detsamma. Jag vet att det är ett typiskt argument som killar använder men jag kan faktiskt stå bakom det argumentet. 
 
Idag fick jag recept utskrivet på Qlaira, jag har faktiskt inte hört så mycket om det. Googlat som man alltid gör, både bra och dåligt att googla. Jag har en positiv inställning och tror att det blir bra, för 100 kronor i månaden. (väldigt dyrt när de billiga varianterna inte fungerar) 
 
Min barnmorska är underbar, hon ställer upp i vått och torrt och står bakom mig och mina beslut. Jag har tidigare blivit nekad av kvinnokliniken 2 gånger för att göra en undersökning om jag har endometrios. Men det accepterade inte min barnmorska, hon ringde dit och skällde på de och begärde att mitt namn skulle skrivas upp på väntelistan. 2 timmar senare ringde de för att meddela att jag står på väntelistan och att jag kommer att bli kallad för en undersökning. Jag håller tummarna för att det inte är endometrios, jag går in med inställningen att jag vill utesluta endometrios. 
 
Fortsättning följer, 

Kommentera

Publiceras ej